Zapoznaj się z naszą ofertą
-przygotowania aplikacji o dotacje inwestycyjne ze środków UE (RPO WiM, PO KL)................................ -przygotowania dokumentacji środowiskowej......... -tworzenia dokumentów strategicznych.................. -przygotowania dokumentacji kredytowej ............... -szkoleń.....................................................................
2011-04-12
1.1.4 Budowa i rozbudowa klastrów o znaczeniu lokalnym i regionalnym
Public Relation w Samorządzeie - elementy marketingu politycznego
Partnerzy...
Referencje...
Fundacja wraz z grupą specjalistów stworzyła Grupę Doradczą "OOŚ", której zadaniem jest obsługa Państwa firm w obszarze wszelkich działań, których dotykają problemy środowiskowe.
Poniżej przedstawiamy Państwu ofertę Grupy Doradczej "OOŚ":
Zapraszamy do korzystania z naszych usług.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
ZAPRASZAMY JST DO WSPÓŁPRACY W ZAKRESIE WYPEŁNIANIA OBOWIAZKÓW USTAWY „ŚRODOWISKOWEJ” ,
oferta dotyczy prognoz oddziaływania na środowisko do dokumentów strategicznych JST
Zgodnie z Ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227), samorządy maja obowiązek sporządzania do dokumentów strategicznych ( Strategii Rozwoju, Planów Zagospodarowania itp.) prognozy oddziaływania na środowisko.
Dodatkowo sporządzenie prognoz i przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko jest korzystne w związku z tym wymagane w sytuacji pozyskiwania funduszy unijnych. Dokument strategiczny samorządu pozbawiony prognozy oddziaływania na środowisko zmniejsza szansę pozyskania dofinansowania, obarczający tym samym władze samorządowe za nie uzyskanie dotacji przez wnioskodawców z obszaru danego samorządu – powiatu, gminy.
Tylko posiadanie prognozy oddziaływania na środowisko, zwalnia z tej odpowiedzialności.
Podstawa prawna:
Art. 46. Przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko wymagają projekty:
1. koncepcji przestrzennego zagospodarowania kraju, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, planów zagospodarowania przestrzennego oraz strategii rozwoju regionalnego;
2. polityk, strategii, planów lub programów w dziedzinie przemysłu, energetyki, transportu, telekomunikacji, gospodarki wodnej, gospodarki odpadami, leśnictwa, rolnictwa, rybołówstwa, turystyki i wykorzystywania terenu, opracowywanych lub przyjmowanych przez organy administracji, wyznaczających ramy dla późniejszej realizacji przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (podkreślenie własne);
3. polityk, strategii, planów lub programów innych niż wymienione w pkt 1 i 2, których realizacja może spowodować znaczące oddziaływanie na obszar Natura 2000 (podkreślenie własne) jeżeli nie są one bezpośrednio związane z ochroną obszaru Natura 2000 lub nie wynikają z tej ochrony.
Art. 47. Przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko jest wymagane także w przypadku projektów dokumentów, innych niż wymienione w art. 46, jeżeli w uzgodnieniu z właściwym organem, o którym mowa w art. 57¹, organ opracowujący projekt dokumentu stwierdzi, że wyznaczają one ramy dla późniejszej realizacji przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko i że realizacja postanowień tych dokumentów może spowodować znaczące oddziaływanie na środowisko.
Zgodnie z zapisem Art. 3 Ustawy o ocenach przez strategiczną ocenę oddziaływania na środowisko rozumie się postępowanie w sprawie oceny oddziaływania na środowisko skutków realizacji polityki, strategii, planu lub programu, obejmujące w szczególności:
„Należy wskazać, że projekt realizuje założenia zawarte w dokumentach strategicznych województwa, powiatu lub gminy. Wnioskodawca może wskazać zgodność projektu ze Strategią Rozwoju Gminy (jeżeli istnieje), Planem Rozwoju Lokalnego (jeśli istnieje), Lokalnym Programem Rewitalizacji (jeśli istnieje, a projekt dotyczy rewitalizacji tych terenów), programem rozwoju i modernizacji systemu transportu publicznego itp. Należy powołać się na właściwe zapisy tych dokumentów. Dodatkowo zgodnie z ustawą o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko Wnioskodawca zobowiązany jest podać adres strony internetowej, na której zamieszczona jest strategiczna ocena oddziaływania na środowisko ww. dokumentów.”
Jako firma możemy opracować prognozę oddziaływania na środowisko w zakresie zgodnym z artykułem 51 Ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227). |
¹ jest nim w tym przypadku Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska
Po nawiązaniu współpracy, zobowiązujemy się do bezpłatnego pilotowania procesu strategicznej oceny oddziaływania, tworząc niezbędne dokumenty dla RDOŚ, SANEPID, czy też przeprowadzenie konsultacji społecznych.
2. Dokonanie wstępnej analizy, ewentualne spotkanie konsultacyjne w przypadku wyjaśnienia zakresu dokumentacji.
3. Ustalenie wartości kontraktu oraz terminu realizacji.
W celu uzyskania szerszych informacji, proponujemy z naszej strony bezpłatną wizytę konsultacyjną w Państwa Urzędzie.