Zapoznaj się z naszą ofertą
-przygotowania aplikacji o dotacje inwestycyjne ze środków UE (RPO WiM, PO KL)................................ -przygotowania dokumentacji środowiskowej......... -tworzenia dokumentów strategicznych.................. -przygotowania dokumentacji kredytowej ............... -szkoleń.....................................................................
2011-04-12
1.1.4 Budowa i rozbudowa klastrów o znaczeniu lokalnym i regionalnym
Public Relation w Samorządzeie - elementy marketingu politycznego
Partnerzy...
Referencje...
"Kobieca Akademia Zarządzania Turystyką"
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
_________________________________________________________________________________________________________
Programy szkoleń w ramach „Kobiecej Akademii Zarządzania Turystyką”
1.Tworzenie systemu szkoleń i polityki rozwoju pracowników-32h. Metody prowadzenia zajęć: - wykład z prezentacją multimedialną - dyskusje w podgrupach z omówieniem rezultatów na forum - dyskusja moderowana z użyciem materiałów -audiowizualnych - ćwiczenia w podgrupach i indywidualne (w tym analizy - przygotowanych case’ów) - scenki sytuacyjne
|
1.Rozwój kompetencji i zarządzanie karierą pracownika – wprowadzenie do problematyki. Kompetencje: potencjał pracownika - kapitałem firmy-- czym są kompetencje: wiedza, umiejętności i doświadczenie jako składowe · kompetencje „miękkie” i specjalistyczne · poziomy rozwoju kompetencji: od nieświadomej niekompetencji do nieświadomej kompetencji · model/profil kompetencji jako punkt wyjścia w procesie szkolenia i rozwoju pracowników 2.Potrzeby szkoleniowe pracowników firmy i ich identyfikacja-- czym jest (i nie jest) potrzeba szkoleniowa? · luka kompetencyjna: sytuacje problematyczne jako sygnał pojawienia się potrzeb szkoleniowych · poziomy analizy potrzeb szkoleniowych pracownika · wybrane metody badania potrzeb szkoleniowych i ich zastosowanie w praktyce 3.Definiowanie celów szkoleniowych. Projektowanie i realizacja szkoleń dla pracowników-- cele szkolenia jako odpowiedź na potrzeby szkoleniowe · jak definiować adekwatne i realne cele szkoleniowe? · współpraca pracodawcy, trenera, firmy szkoleniowej jako czynnik sukcesu szkolenia · specyfika procesu uczenia się osoby dorosłej: najważniejsze aspekty · metody pracy szkoleniowej szczególnie użyteczne w kontekście podnoszenia kwalifikacji pracownika · polityka szkoleniowa firmy: tworzenie i realizacja 4.Ocena efektywności szkoleń pracowniczych-- szkolenie i co dalej: follow-up, czyli możliwości poszkoleniowego wsparcia nowo zdobytych kompetencji pracownika · wybrane metody badania potrzeb szkoleniowych i ich zastosowanie w praktyce 5.Firma jako środowisko rozwoju kompetencji pracowników-- rola komunikacji w edukowaniu pracownika: informacja zwrotna, kanały i obieg informacji, pytania coachingowe · praktyczne szkolenie i instruktaż na stanowisku pracy: warunki i sposoby realizacji, trener wewnętrzny – pożądane cechy i kompetencje · motywowanie pracowników: potrzeby i bodźce motywujące, cele motywowania 6.Oceny pracownicze – metody i ich zastosowanie. 7.Decyzje kadrowe i ich konsekwencje dla rozwoju pracownika. 8.Tworzenie systemu szkoleń i rozwoju pracowników w mojej firmie – pomysły uczestników. |
2.Tworzenie strategii zarządzania wiekiem i różnorodnością w firmie-32h. Metody prowadzenia zajęć: - wykład z prezentacją multimedialną - dyskusje w podgrupach z omówieniem rezultatów na forum - dyskusja moderowana z użyciem materiałów -audiowizualnych - ćwiczenia w podgrupach i indywidualne (w tym analizy przygotowanych case’ów) - scenki sytuacyjne
|
1.Wprowadzenie do problematyki - definicje różnorodności: jej obszary (ind-Zarządzanie wiekiem i różnorodnością – wprowadzenie do indywidualny, społeczny) i wymiary (płeć, wiek, narodowość, wyznanie, sprawność i zdrowie, itp.) · praca i przedsiębiorstwo w kontekście przemian kulturowych i demograficznych) 2.Pracownik, firma, klienci – analiza sytuacji w kontekście zarządzania wiekiem i różnorodnością-- koncepcja „czterech pór kariery” pracownika · audyt wieku i płci personelu · zagrożone kompetencje, sukcesja kompetencji, utrzymanie wiedzy w firmie · różnorodność a potrzeby i oczekiwania klientów 3.Równość szans i przeciwdziałanie dyskryminacji jako kluczowe aspekty zarządzania wiekiem i różnorodnością-- stereotyp, uprzedzenie, dyskryminacja: czym są? · równość szans i jej różne rozumienia · prawodawstwo polskie w sferze przeciwdziałania dyskryminacji: pracodawca, pracownik, klient 4.Zastosowanie narzędzi ZZL w zarządzaniu wiekiem i różnorodnością-- rekrutacja i selekcja · adaptacja w środowisku pracy · szkolenia i rozwój kompetencji · motywacja w zarządzaniu wiekiem i różnorodnością 5.Mentoring jako narzędzie zarządzania wiekiem i różnorodnością w przedsiębiorstwie-- mentoring a coaching: podobieństwa i różnice · doświadczony pracownik jako mentor: profil kompetencyjny · intermentoring: transfer wiedzy między pokoleniami · mentoring jako forma zagospodarowania potencjału kobiet w środowisku pracy · obszary zastosowania mentoringu · formy pracy mentora z uczniem 6.Różnorodność jako kluczowa wartość w branży turystycznej-- turystyka jako obszar pracy z różnorodnością: kulturową, narodową, językową, wyznaniową · indywidualność i różnorodność naszego regionu jako walor turystyczny: co warto promować? · turysta zagraniczny a różnorodność: system wartości, potrzeby, wrażliwość na różnice i nawyki · jak unikać/rozwiązywać potencjalne problemy wynikające z różnic kulturowych w pracy z klientem zagranicznym? 7.Zarządzanie wiekiem i różnorodnością w mojej firmie – pomysły na strategię-- zarządzanie wiekiem i różnorodnością: odrębne polityki czy integralna część ZZL? · wypracowywanie pomysłów na strategię w oparciu o przykłady i uwarunkowania środowisk pracy uczestników szkolenia · prezentacja pomysłów i feedback od trenera oraz grupy 8.Korzyści z zarządzania wiekiem i różnorodnością. 9.Dobre praktyki w Polsce i na świecie-- język korzyści: jak mówić o zarządzaniu wiekiem i różnorodnością, by przekonać do niego? · korzyści dla pracodawcy, firmy, pracownika, klientów · przegląd i analiza dobrych praktyk w Polsce i na świecie · podsumowanie szkolenia
|
3.Wdrażanie strategii społecznej odpowiedzialności biznesu. Tworzenie innowacji w przedsiębiorstwie-32h Metody prowadzenia zajęć: - wykład z prezentacją multimedialną - dyskusje w podgrupach z omówieniem rezultatów na forum - dyskusja moderowana z użyciem materiałów -audiowizualnych - ćwiczenia w podgrupach i indywidualne (w tym analizy przygotowanych case’ów)
|
1.CSR – co to jest? · Społeczna odpowiedzialność w biznesie – geneza powstania. · Odpowiedzialność społeczna w turystyce – przedstawienie zagadnienia. · Nowe trendy w turystyce. · Przemiany społeczno – ekonomiczne. 2. Zrównoważony rozwój turystyki. · Alternatywne formy turystyki, · Świadomi i odpowiedzialni turyści? · Turystyka zrównoważona i jednocześnie społecznie zaangażowana. 3. Firma odpowiedzialna społecznie – czym jest ? · Etyka w turystyce, kodeks dobrych praktyk w turystyce. · Przykłady wdrożonych strategii w firmach. 4. CSR vs. PR, marketing, usługi, produkt, marka w turystyce. · Zarządzanie jakością · Eko- atrakcje, eko- obiekt, eko- wioska. · CSR jako sposób wyróżnienia firmy na rynku. · Przedstawienie analiz i badań. · Przykłady firm odpowiedzialnych społecznie. · Ekocertyfikacja w turystyce. · Utworzenie własnego kodeksu dobrych praktyk.
|
4.Ekoturystyka-32h Metody prowadzenia zajęć: - wykład z prezentacją multimedialną - dyskusje w podgrupach z omówieniem rezultatów na forum - dyskusja moderowana z użyciem materiałów -audiowizualnych - ćwiczenia w podgrupach i indywidualne (w tym analizy przygotowanych case’ów)
|
1.Ekoturystyka – przedstawienie zagadnienia. · Ekoturystyka – jako nowy trend w turystyce · Przedstawienie badań i analiz · Jakie są oczekiwania klientów? 2.Ekologia w turystyce. · Przykład eko usług turystycznych · Ekologia w hotelach
3.Ekocertyfikacja jako sposób na redukcję kosztów i wyróżnienie się na rynku. · Certyfikaty w turystyce · Przedstawienie certyfikatów - wymagania · Ekocertyfiakt Green Key · Polski certyfikat ekoturystytyczny 4. Programy pomocowe do wdrożenia proekologicznych rozwiązań dotyczących: · oszczędzanie energii · oczyszczanie ścieków · przetwarzania odpadów.
|
5.Komunikacja społeczna i trening umiejętności społecznej-16h Metody prowadzenia zajęć: - wykład z prezentacją multimedialną - dyskusje w podgrupach z omówieniem rezultatów na forum - dyskusja moderowana z użyciem materiałów -audiowizualnych - ćwiczenia w podgrupach i indywidualne (w tym analizy przygotowanych case’ów) - scenki sytuacyjne
|
1. Komunikacja społeczna · Komunikacja werbalna i niewerbalna · Umiejętność słuchania · Umiejętność równoległego działania · Sztuka przepraszania · Cztery podstawowe potrzeby psychologiczne którymi kierują się ludzie Komunikacja społeczna w turystyce (wewnętrzna w firmie i zewnętrzna z klientem, tak krajowym, jak i zagranicznym) · Turystyka, jako niecodzienność · Role społeczne i grupy społeczne · Istota stereotypu 2. Potęga emocji- Stres, szok kulturowy i konfuzja kulturowa. · Stres a emocje · Fazy stresu · Szok kulturowy · Spojrzenie na stres · Symptomy stresu · Droga do odprężenia · Pozytywne myślenie · Test – mój poziom stresu · Typy emocji · Mowa, oddychanie i rozładowywanie napięcia · Techniki skupienia się · Spokój i stanowczość · Równowaga emocjonalna 3. Sztuka relacji z ludźmi · Grupa turystyczna-wyznaczniki · Geneza konfliktów w grupach turystycznych · Fazy konfliktu · Rozwiązywanie konfliktów · Siedem reguł wywierania wpływu na ludzi · Elastyczność · Nie przyjmowanie przypuszczeń · Pokonywanie barier w komunikacji 4. Kultura i Obsługa Gości · Savoir vivre w kontaktach z Gośćmi · Kultura słowa · Formy grzecznościowe 5. Różnice kulturowe · Komunikacja międzykulturowa · Wpływ różnic kulturowych na strategie postępowania w biznesie. · Komunikat i komunikowanie się. · Trudna sztuka (międzykulturowych) negocjacji. · Różnice kulturowe w negocjacjach– standardy zachowań: Rosjanie, Niemcy, Francuzi, Włosi, Hiszpanie, Brytyjczycy
|
Projekt